Gå til innhold

Mål for tjenesteproduksjonen – målekort 2023

Indikatorer på tjenestekvalitet  Resultat 2021  Mål 2022  Mål 2023
242: Råd, veiledning og sosialt forebyggende arbeid. Indikatorer på tjenestekvalitet.
Antall avsluttede gjeldsrådgivningssaker per måned. 10 10 10
Andel gjeldsrådgivningssaker som fører til avtale. 91 % 80 % 85 %
Andel flyktninger som følges opp av minoritetsveileder og som skal være i arbeidsrettede tiltak eller utdanning. 93 % 90 % 90 %
Andel av helt nye brukere som søker, og som har mottatt, sosialhjelp, skal være kartlagt i henhold til kartleggingsmal i en felles samtale med «makker» i markeds- eller oppfølgingsavdelingen i NAV, for å sike barnas behov og hindre langtidsmottak av sosialhjelp. 62 % 90 % 90 %
Andel av søknad om sosialhjelp som er digitale. 46 % 70 % 70 %
Andel av ungdommer under 25 år som er i målgruppen skal henvises til aktivitet for sosialhjelp. Ingen måling 80 % 90 %
243: Tilbud til personer med rusproblemer. Indikatorer på tjenestekvalitet.
Andel av de som følges opp av ruskonsulent skal være i behandling på institusjon, LAR, kriminalomsorgen eller annet 65 % 50 % 60 %
265: Kommunalt disponerte boliger.
Gjennomsnittlig botid for brukere i midlertidig bolig (måles i antall dager). 24 <30 <30
Minimum driftskostnader til vedlikehold av boliger per år – kr per m2 68 170 170
273: Kommunale sysselsettingstiltak.
Antall personer med utviklingshemming eller lignende bistandsbehov som får mulighet til deltagelse i arbeid, livslang læring og karriereutvikling via Askeladden eller Vedsentralen per år. 29 30 35
Antall deltakere på arbeidstrening/arbeidsmarkedstiltak i Jobbsentralen per uke. 3 6 6

 

Innholdsfortegnelse