På grunnlag av langsiktige strategiske mål i kommuneplan, tema/sektorplaner, strategisk plan for NAV Hedmark, Handlings- og økonomiplan, har NAV Elverum følgende arbeidsmål med indikatorer som gjør det mulig å følge utviklingen over tid.
INDIKATOR
ORGANISASJON |
Resultat 2014 |
MÅL 2015 |
MÅL 2016 |
Nærvær |
91% |
95 % |
94% |
Medarbeidertilfredshet samlet, NAV Elverum bruker sentrale medarbeiderundersøkelse som måler HKI (Human Kapital Indeks) Maks oppnåelige poeng 30 |
25,4 |
26 |
26 |
INDIKATOR
TJENESTEKVALITET |
Resultat 2014 |
MÅL 2015 |
MÅL 2016 |
Antall deltagere i kvalifiseringsprogrammet (KVP) |
23 | 30 |
30 |
70% av alle deltagere som avslutter i KVP skal gå over i arbeid eller utdanning. Måles hvert tertial. | 81% | 70 % |
70% |
Andel flyktninger som ikke er i arbeidsrettede tiltak og som følges opp av minoritetsveileder, skal ikke overstige 20%. Måles hvert tertial. [NY i 2014] | 6% |
20 % |
20% |
Antall brukere u/25 som mottar økonomisk sosialhjelp per mnd |
50 |
40 |
40 |
Antall brukere u/25 år som har økonomisk sosialhjelp som hovedinntekt og har mottatt sosialhjelp i mer enn 30 dager |
22 |
20 |
20 |
Antall rusmisbrukere som er i behandling, rehabilitering og som får oppfølging av ruskonsulent i NAV. |
55 |
60 |
30 |
Andel gjeldsrådgivningssaker som fører til avtale | 83% |
80 % |
80% |
Antall avsluttede gjeldsrådgivningssaker per mnd. |
10 |
10 |
|
Brukertilfredshet. NAV gjennomfører brukerundersøkelser hvert år . Brukertilfredsheten måles på en skala fra en fra 1 -6. |
4,30 |
4,70 |
4,70 |