Gå til innhold

Arbeidsmål 2016

På grunnlag av langsiktige strategiske mål i kommuneplan, skolepolitisk plattform, pedagogisk plattform for barnehagen og Handlings- og økonomiplan, har sektor for oppvekst sine arbeidsmål for 2016. Det er satt opp indikatorer for forhold som vurderes som vesentlige. Indikatorene gjør det mulig å følge utvikling over tid og viser om arbeidsmålene nås.

På grunn av sammenslåing av skolesektor og barnehagesektor til en felles oppvekstsektor kan ikke resultat og mål for 2015 under punktet organisasjon tas med.

                                                 INDIKATOR

ORGANISASJON

Resultat 2014

MÅL 2015

MÅL 2016

Nærvær i %

 94%

93%

 

BARNEHAGE                           INDIKATOR

TJENESTEKVALITET:

Resultat 2014

MÅL 2015

MÅL 2016

Oppholdstimer per årsverk

12239

11800

———

Opprettholde 100 % barnehage dekning utfra (antall søkere) ihht loven

100%

100%

100%

Antall tilsyn etter § 16 i barnehageloven

4

3

3

Antall elever i språkpraksis fra Elverum Læringssenter

5

10

10

BRUKERUNDERSØKELSE (SKALA 1 – 6) (Måles 2 hvert år – neste 2017)
Trivsel

Måles ikke

5,2

——

Tilgjengelighet

Måles ikke

5,7

——

Resultat for brukerne

Måles ikke 5,1

——

Respektfull behandling

Måles ikke

5,4

——

Informasjon

Måles ikke

4,9

——-

Generelt

Måles ikke 5,3

——-

Fysisk miljø

Måles ikke

4,7

——-

Brukermedvirkning

Måles ikke

4,9

——-

 

SKOLE                                                     INDIKATOR

TJENESTEKVALITET

Resultat 2014

MÅL 2015

MÅL 2016

Nasjonale prøver 5. trinn: Leseferdighet

20,5%

<30 %

<30 %

Nasjonale prøver 5. trinn: Engelsk

11,8 %

<30 %

<30 %

Nasjonale prøver 5. trinn: Regneferdighet

12,3 %

<30 %

<30 %

Nasjonale prøver 8. trinn: Regneferdighet

33,1 %

<30 %

<30 %

Nasjonale prøver 8. trinn: Leseferdighet

27%

<30 %

<30 %
Nasjonale prøver 8. trinn: Engelsk

31,2%

<18 %

<18 %

Nasjonale prøver 9. trinn: Leseferdighet

15,6

<16 %

<16 %

Nasjonale prøver 9. trinn: Regneferdighet

18,9

<16 %

<16 %

Grunnskole: NASJONALE PRØVER, prosentvis andel av elevene som ligger på nivå1 – MÅL:

  • Andelen av elever på nivå 1 på 5. trinn skal ikke overstige 30 %
  • Andelen av elever på nivå 1 og 2 på 8. trinn skal ikke overstige 30%
  • Andelen av elever på nivå 1 og 2 på 9. trinn skal ikke overstige 18%
SKOLE                                                     INDIKATOR

TJENESTEKVALITET forts.

Resultat 2014

MÅL 2015

MÅL 2016

GRUNNSKOLEPOENG
Gjennomsnittlig grunnskolepoeng

38,7

38

39

BRUKERUNDERSØKELSE SFO (skala 1 – 6, der 6 er høyest)

Respektfull behandling

5,2

4,8

5,2

Resultat for bruker

4,9

4,5

5

Brukermedvirkning

4,5

4,5

4,6

ELEVUNDERSØKELSE
Elevundersøkelse 7. trinn: Faglig utfordring

3,9

4,0

4,0

Elevundersøkelse 7. trinn: Mobbing på skolen

1,3

1

1

OBJEKTIVE MÅL
LUS-leseutvikling, % andel barn på nivå 3 i LUS-trappa ved skolestart – tidlig innsats

91 %

90 %

95 %

Andel skolestartere som mestrer utvalgte ferdigheter innenfor rammeplanens fagområde kropp, bevegelse og helse – tidlig innsats.

98 %

95 %

95 %

Økt svarprosent på brukerundersøkelse i barnehagen

50 %

Alle barn skal ha en å leke med (barnehagen)

95%

Pc-tetthet i grunnskolen /antall elever pr. pc)

5

3,3

2,6

KULTURSKOLEN (nye mål for 2015)

Andel foresatte som mener de får god informasjon av kulturskolen

——-

90%

90%

PP TJENESTEN
Andelen elever som får spesialundervisning ihht. § 5.1

8,9 %

9%

8,5%

ELVERUM LÆRINGSSENTER (nye mål for 2015)
Andel elever i grunnskolen som gjennomfører eksamen i løpet av tre år

———

70%

60%

Andelen som består norskprøve A1 skriftlig  og muntlig

90%

80%

Andelen som består norskprøve A2 skriftlig og muntlig

———-

60%

50%

Innholdsfortegnelse