På grunnlag av langsiktige strategiske mål i kommuneplan, tema/sektorplaner, Handlings- og økonomiplan, har sektor for teknikk og miljø følgende arbeidsmål med indikatorer som gjør det mulig å følge utviklingen over tid.
INDIKATOR
ORGANISASJON |
Resultat 2014 |
MÅL 2015 |
MÅL 2016 |
Nærvær i % |
96% |
95% |
TJENESTEKVALITET INDIKATOR |
Resultat 2014 |
MÅL 2015 |
MÅL 2016 |
Antall saker omgjort av Fylkesmannen pga. saksbehandlingsfeil |
0 |
0 |
0 |
LANDBRUK OG MILJØ | |||
Ferdigbehandlede lovsaker innen 8 uker |
78 % |
85 % |
85 % |
Andel næringssaker sendt overordnet myndighet uten mangler |
– |
100 % |
100 % |
Andel skogfondsaker som behandles innen 1 uke |
75 % |
85 % |
85 % |
Andel nærings og økonomisaker behandlet innen 3 uker |
95 % |
90 % |
90 % |
AREAL- OG BYPLAN | |||
1.gangsbehandling max 12 uker etter mottatt komplett planmateriale |
85 % |
100 % |
100 % |
BYGGESAK/E-SKATT | |||
Gjennomførte tilsyn i % av antall byggesaker |
61 % |
20 % |
20 % |
Overskridelser av saksbehandlingstid som medfører nedsettelse av gebyr |
0 |
0 |
0 |
Andel saker som har brukt byggsøk – nasjonale løsningen for elektronisk kommunikasjon i plan- og byggesaker |
16 % |
20 % |
20 % |
Brukertilfredshet snitt, bedrekommune.no (hvert 2. år) |
4,6 |
– |
4,5 |
VANN OG AVLØP | |||
Kommunale kloakkrenseanlegg, avvik fra krav |
0 |
0 |
0 |
Ingen skal være uten vann i mer enn 6 timer |
100 % |
100 % |
100 % |
Plassering i tilstandsvurderingen BedreVA (innenfor de -% beste) |
25% |
10 % |
10 % |
Avvik fra drikkevannforskriftene |
0 |
0 |
0 |
Brukertilfredshet snitt, (skala 1 – 6, der 6 er høyest) |
5,1 |
4,5 |
4,5 |
VEG, PARK OG ANLEGG | |||
Innbyggerundersøkelse «Ryddighet og renhold på offentlige steder» (hvert 2. år) |
Ikke målt |
4,5 |
4,5 |
GEODATA | |||
Plassering av tiltak innen 3 dager |
100 % |
100 % |
100 % |
Andel eksisterende eiendommer i eiendomsbasen |
97 % |
97 % |
97 % |
Oversittelse av frist etter forskrift, Matrikkelloven § 18.3 (16 uker) |
0 % |
0 % |
0 % |